Informacje, Produkty, Porady - Napoje

Trwa program społeczny "5 porcji warzyw, owoców lub soku"

Prowadzony przez Stowarzyszenie Krajowa Unia Producentów Soków (KUPS), finansowany ze środków Unii Europejskiej (w 50%), budżetu krajowego (w 30%) oraz naszej firmy (w 20%).

Celem programu jest zachęcenie do spożywania 5 porcji warzyw, owoców i soków DZIENNIE oraz edukacja na temat tego, że sok może być wygodną porcją owoców i warzyw. Zgodnie z regulacjami unijnymi, w ramach kampanii nie mogą być promowane żadne marki produktów.

Pomysł programu bazuje na rekomendacjach ekspertów i dietetyków, którzy uważają, że każdy z nas powinien spożywać 5 owocowo-warzywnych porcji dziennie. Nasza dieta cały czas nie jest wystarczająco bogata w witaminy pochodzące właśnie z owoców, warzyw czy soków. Ponadto wiedza Polaków na temat zdrowego odżywiania się jest nadal niewystarczająca, głównie w zakresie zaleceń dotyczących właściwego ich porcjowania oraz spożywania. Polacy ciągle spożywają zbyt mało warzyw i owoców, nie tylko świeżych, ale i przetworzonych (w Polsce spożywa się około 150 kg, w Europie Zachodniej ok. 250 kg, w Grecji ponad 400 kg rocznie na osobę). Tymczasem według danych FAO już za naszą zachodnią granicą - w Niemczech - zjada się ponad 4 razy więcej jabłek niż w Polsce. Nadal też nasza dieta zawiera 2 razy mniej warzyw i 3 razy mniej owoców niż jadłospis Greków.

Działania w ramach tej inicjatywy skierowane są przede wszystkim do matek, ale również do dzieci. Bardzo ważne bowiem, aby wypracować u najmłodszych nawyk sięgania po zdrowe przekąski i wybierania diety wzbogaconej o warzywa, owoce oraz soki. Jak sama nazwa programu wskazuje, optymalna ilość naturalnych witamin dla organizmu to 5 porcji na dzień, gdzie porcja to jeden, średniej wielkości owoc, warzywo (bądź kilka mniejszych) lub szklanka soku. Potrzeba zatem tak niewiele, by zrobić coś dobrego dla swojego zdrowia.

W największych stacjach telewizyjnych trwa kampania reklamowa programu "5 porcji warzyw, owoców lub soku". Spot przedstawia Załogę 5 (Kapitan Soko, Zwiadowca Marchewaka, Szeregowy Ben Banan, Brokuł, Doktor Jabłek), która wybiera się w codzienną misję, aby pomóc mamie w dostarczeniu 5 porcji warzyw, owoców lub soku dla jej dziecka. Reklama w sposób humorystyczny i emocjonalny zachęca do spożywania 5 porcji owoców, warzyw oraz soków dziennie, jak również uświadamia co może być "porcją".

Spoty są emitowane w TVP1, TVP2, TVN, TVN7, Polsacie oraz stacjach tematycznych skierowanych do kobiet i dzieci.

Kampania telewizyjna jest wspierana przez kampanię prasową i internetową.



źródło: tymbark.com.pl