Kulinaria, Gotowanie, Produkty, Wyposażenie
Ethni'Cook wybiera rozwiązanie firmy Sealed Air Cryovac do innowacyjnych produktów Halal - Ethni'Cook Maxi Croque
Przygotowując się do wprowadzenia na rynek nowych przekąsek Halal, firma Ethni’Cook odkryła sprawdzony sposób na wygodę i świeżość w postaci opakowania Cryovac BDF® Soft z funkcją łatwego otwierania.
Ta francuska firma korzysta z opakowań marki Cryovac® od początku swojego istnienia, tj. od 2008 roku. A teraz, do nowo wprowadzonych produktów – burgera rybnego oraz zapiekanki croque monsieur z możliwością przygotowania w kuchence mikrofalowej, będących w sprzedaży od 1 kwietnia 2011 roku – wybrała jedną z najnowszych innowacji opakowaniowych firmy Sealed Air. Rozwiązanie to wykorzystuje cienką, wytrzymałą, termokurczliwą folię barierową najnowszej generacji z funkcją przeciwmgielną („anti-fog”) i łatwo się otwiera, bez potrzeby użycia noża lub nożyczek. Oprócz korzyści praktycznych, nowe opakowanie wyróżnia się bogatymi możliwościami w zakresie merchandisingu, natomiast dla firm spożywczych istotna jest wysoka kompatybilność z maszynami pakującymi. Wszystkie te czynniki wpłynęły na sukces przekąsek o stosunkowo niewielkiej gramaturze (120-140 g na sztukę), jednocześnie zaspokajając silną potrzebę wyróżnienia ich na sklepowej półce.
Wyspecjalizowana produkcja wymaga bogatego doświadczenia
Strategia firmy Ethni’Cook zakłada zapewnienie społeczności muzułmańskiej dostępu do uznanych, popularnych przekąsek i wyrobów mięsnych, wytwarzanych i pakowanych w specjalnych obiektach posiadających zaświadczenie o spełnianiu wymogów produkcji w systemie Halal. Od pierwszego dnia młoda firma polegała na wyjątkowo bogatym doświadczeniu ekspertów z Sealed Air Cryovac we wprowadzaniu odpowiednich rozwiązań opakowaniowych. Dania gotowe Ethni’Cook już obecne na rynku są pakowane w folię Cryovac BDF® Soft. Wszystkie opakowania do burgerów od teraz zyskają funkcję łatwego otwierania, bez żadnej zmiany ustawień maszyn pakujących, pracujących w systemie HFFS (horizontal form-fill-seal). Pascal Barré, założyciel Ethni’Cook, wspominając początki współpracy z firmą Sealed Air, powiedział: “Znaczną część swojego sukcesu rynkowego zawdzięczam pierwszej wizycie w Packforum®, stałym centrum techniczno-wystawienniczym znajdującym się na obrzeżach Paryża. Pojechałem tam z pierwszymi próbkami produktów do testów i wróciłem z kompletnymi opakowaniami gotowymi do prezentacji moim klientom.”
Korzyści w praktyce
W przypadku opakowania do burgerów, nowy system łatwego otwierania w opakowaniach Cryovac BDF® Soft jest rozwiązaniem unikalnym. Folia zachowuje swoją bardzo wysoką wytrzymałość, a jednocześnie opakowanie można otworzyć bez jakichkolwiek narzędzi. To sprawia, że nowe produkty marki Ethni’Cook są niezwykle łatwe i wygodne w użyciu. Istotna jest również opcja zadruku folii, który pozwala na komunikowanie pochodzenia certyfikowanej żywności Halal. Natomiast możliwość pionowej ekspozycji produktów pomaga zaspokoić silną potrzebę zróżnicowania oferty w otoczeniu handlowym. Przedstawiciele Ethni’Cook są bardzo zadowoleni z pierwszej reakcji rynku na ostatnią innowację firmy i już przygotowują się do dalszej ekspansji zarówno na rynku krajowym, jak i w sąsiednich krajach europejskich. “Od samego początku specjaliści Cryovac® wierzyli w nasz projekt. Pomogli malutkiej, lokalnej firmie działającej w departamencie Loary Atlantyckiej odnieść sukces na skalę krajową” – podsumował Pascal Barré.
Aby dowiedzieć się więcej o firmie Sealed Air Cryovac, zapraszamy na stronę www.sealedair-emea.com