Informacje - Gastronomia Handel, Restauracje

Na pomoc właścicielom i managerom restauracji przychodzą różne rozwiązania technologiczne, które pozwalają usprawnić działanie lokalu czy zbierają dane przydatne do analizy opłacalności wielu działań i do podejmowania decyzji dotyczących zmian. System POS jest w stanie bardzo pomóc w wielu problemach, dzięki czemu restauracja będzie jeszcze bardziej opłacalna, a jej praktyczność okaże się nie do zastąpienia.

1. Wydajność pracy kelnera

Nie da się ukryć, że klienci lubią być obsługiwani nie tylko w miłej i przyjaznej atmosferze, ale też w szybki i wydajny sposób. W dużej mierze zależy to od kelnera – to on ma największy kontakt z klientem, dlatego to, jak pracuje, jest bardzo ważne. W tym momencie wkracza system POS, który jest w stanie ułatwić pracę kelnerowi, dzięki czemu jego praca jest bardziej efektywna i prostsza.

System POS pozwala na przypisywanie rachunku do odpowiedniego stolika widocznego w wizualizacji ustawienia stolików na tablecie. Dodatkowo dzięki wykorzystaniu aplikacji, kelner jest w stanie dodawać i usuwać pozycje do rachunku bez najmniejszego problemu i nie musi przekazywać informacji o tym kucharzowi, który wszystkie zatwierdzone zamówienia widzi na swoim ekranie od razu po dokonaniu zmian.

Dodatkowo obliczanie ceny także nie jest żadnym problemem – aplikacja sama wylicza sumę cen wszystkich dań, a przy tym, jeśli w restauracji działa system rabatowy, wszelkie zniżki doliczane są automatycznie.

2. Gospodarka magazynowa

Dzięki danym dotyczących produktów znajdujących się w magazynie można bez większego zastanowienia i przygotowania decydować o kolejnych zakupach, przy czym decyzje dotyczące zwiększenia lub zmniejszenia ilości zakupu danego produktu nie są problemem, kiedy w aplikacji widać obecne zużycie poszczególnych składników.

Dodatkowo system POS ma zaimplementowany mechanizm automatycznego usuwania konkretnych porcji składników w momencie zamówienia dania, do którego przyrządzenia dany składnik jest wymagany.

3. Kontrola pracowników

O ile zaufanie do swoich pracowników to podstawa, to jednak zaufanie powinno przychodzić z czasem. Ze względu na specyfikę branży gastronomicznej rotacja pracowników następuje nader często, a ich brak przywiązania do miejsca pracy może prowadzić do znacznych nadużyć narażających lokal na straty.

Właśnie dlatego warto zawsze trzymać rękę na pulsie. Dzięki systemowi Poster można z każdego miejsca na świecie obserwować zmiany kasowe, dzięki czemu o wiele łatwiej jest dojść do tego, kto może działać nieetycznie.