Zdrowa żywnośc, Żywność funkjcjonalna, Diety

Moda na zdrowe odżywianie trwa od kilku lat i mamy nadzieję, że szybko nie przeminie, a wszystkie osoby, które jeszcze nie uległy temu trendowi, przekonają się, że rozsądne nawyki żywieniowe nie muszą być okupione cierpieniem. Jeśli nie mamy pewności, od czego zacząć, rozwiązaniem może być na przykład catering dietetyczny, który polega codziennym dostarczaniu pod nasze drzwi pysznych i zdrowych posiłków, zawierających niezbędne składniki odżywcze.

Dzięki zaufanym dostawcom (np. firmie Lightbox), dieta z dostawą dostępna jest nie tylko w dużych miastach, takich jak Warszawa, ale i w wielu mniejszych miejscowościach.

Dlaczego regularne spożywanie posiłków jest ważne

Stałe godziny posiłków są podstawą zdrowego żywienia. Każdy dzień musimy zacząć od pożywnego śniadania, bogatego w składniki odżywcze. Wyobraźmy sobie, że nasz metabolizm jest jak maszyna, która po całonocnej przerwie w pracy rano musi zostać włączona. Operator maszyny nie może od razu uruchomić pełnej mocy – najpierw musi podłączyć ją do prądu i wcisnąć guzik „START”. W przypadku naszych ciał to my jesteśmy takimi operatorami. Śniadanie to włącznik, bez którego metabolizm nie będzie pracować prawidłowo. Jeśli w odpowiedni sposób pobudzimy nasz układ trawienny, a później będziemy spożywać posiłki co 2-3 godziny, nie będziemy musieli martwić się o przemianę materii.

Pamiętajmy, że stałe pory jedzenia mają ogromny wpływ na pracę metabolizmu. Jeżeli nie będziemy dostarczać naszemu organizmowi pożywienia regularnie, zacznie on gromadzić zapasy w postaci tłuszczu. Aby dobrze zrozumieć sposób działania naszego organizmu, możemy posłużyć się przykładem: co by było, gdybyśmy nie wiedzieli, kiedy dostaniemy następną pensję? Odkładalibyśmy zarobione pieniądze na czarną godzinę. Tak samo zachowuje się nasz organizm – jeśli nie jest przyzwyczajony do regularnych dostaw jedzenia, magazynuje to, co już dostał i odkłada w postaci zbędnych kilogramów. Jeśli brakuje nam czasu na przygotowywanie kilku posiłków każdego dnia, pomocny może być wspomniany catering dietetyczny.

 

Co jeść, a czego unikać

Aby czuć się dobrze i w pełni wykorzystywać własny potencjał, musimy zrezygnować z produktów, które nie tylko nie przynoszą korzyści dla naszego zdrowia, ale często sieją w nim prawdziwe spustoszenie. Należy do nich na przykład cukier, który obecny jest w sklepowych słodyczach, kolorowych i gazowanych napojach, płatkach śniadaniowych, a nawet w jogurtach owocowych. Na liście produktów zakazanych są także fast foody, dania smażone na głębokim oleju, gotowe dania do kupienia w sklepach, dania błyskawiczne i tłuste przekąski.

Co należy jeść w dużych ilościach? U podstaw piramidy żywienia są warzywa. Spośród dostępnych rodzajów mięsa wybierajmy ryby, a do tego wzbogacajmy nasze posiłki o zdrowe produkty zbożowe, takie jak kasze, ryże, czy pełnoziarniste makarony. Kropką nad i niech będzie spożywanie dużej ilości wody, która bierze udział w wielu ważnych procesach zachodzących w naszych ciałach.

Jeśli nie jesteśmy pewni, czy potrafimy przygotowywać zdrowe i smaczne posiłki, warto sprawdzić, jak działa dieta z dostawą. Ważne jest, aby wybrać zaufanego dostawcę, takiego jak Lightbox. Dzięki temu będziemy mieli pewność, że dostarczamy naszemu organizmowi wszystko to, czego potrzebuje do prawidłowego funkcjonowania.

Dodaj komentarz

Kod antysapmowy
Odśwież

Szukaj w katalogu firm