Przepisy kulinarne

Zdrowa żywność - Porady, Co warto wiedzieć o żywności, Zdrowe odżywianie - Artykuły, Porady, Informacje

Zdrowa żywnośc, Żywność funkjcjonalna, Diety

Moda na zdrowe odżywianie trwa od kilku lat i mamy nadzieję, że szybko nie przeminie, a wszystkie osoby, które jeszcze nie uległy temu trendowi, przekonają się, że rozsądne nawyki żywieniowe nie muszą być okupione cierpieniem. Jeśli nie mamy pewności, od czego zacząć, rozwiązaniem może być na przykład catering dietetyczny, który polega codziennym dostarczaniu pod nasze drzwi pysznych i zdrowych posiłków, zawierających niezbędne składniki odżywcze.

Zdrowa żywnośc, Żywność funkjcjonalna, Diety

Czy wiesz, że śniadanie powinno pokrywać aż 30% całkowitego zapotrzebowania energetycznego w ciągu dnia? Zdrowe, dietetyczne śniadanie pobudza metabolizm i wzmacnia organizm. Sprawia, że układ trawienny wrzuca wyższy bieg. Pożywne śniadanie to architekt smukłej sylwetki. Hamuje napady głodu, więc nie najdzie Cię ochota na tuczące grzeszki z samego rana.

Zdrowa żywnośc, Żywność funkjcjonalna, Diety

Współcześnie dieta białkowa uchodzi za najbardziej popularny a zarazem skuteczny sposób odchudzania. Dzięki niej szybko możemy stracić zbędne kilogramy i poprawić swoje samopoczucie. Czy jednak każdy może ją zastosować i czy jest dla naszego organizmu w pełni bezpieczna?

Zdrowa żywnośc, Żywność funkjcjonalna, Diety

Tłuszcze wielu osobom kojarzy się z jedzeniem, które sprzyja przybieraniu na wadze. W rzeczywistości jednak stanowią one bardzo ważny element zbilansowanej diety, oczywiście o ile spożywane są w odpowiednich ilościach. Nie mniej istotne jest wybieranie wartościowych produktów.

Zdrowa żywnośc, Żywność funkjcjonalna, Diety

Zdrowa żywność, ekologiczna czy też super żywność to pojęcia, które dziś są nam coraz bliższe. Wpływa na to fakt, iż pragniemy, by na naszym stołach pojawiały się produkty w pełni wartościowe. Będące w stanie dostarczyć cenne składniki, które są niezbędne organizmowi do prawidłowego funkcjonowania.

Zdrowa żywnośc, Żywność funkjcjonalna, Diety

Nowa piramida żywieniowaNa początku 2016 roku, podczas kongresu Instytutu Żywności i Żywienia zaprezentowano aktualizację piramidy żywieniowej z 2009 roku. Najnowsza piramida zawiera kilka dosyć istotnych zmian, które w prosty sposób pomogą nam realizować zalecenia dotyczące zdrowego odżywiania.
Zmiana, której dokonano, jest efektem wieloletnich obserwacji sposobu odżywiania Polaków. Według ekspertów jej celem jest zwiększenie naszej aktywności fizycznej, a także ilości spożywanych przez nas owoców i warzyw.

Zdrowa żywnośc, Żywność funkjcjonalna, Diety

Nadeszła długo wyczekiwana wiosna. Czas pożegnać ciężkie, sycące i rozgrzewające dania na rzecz lekkich posiłków na bazie sezonowych warzyw. Taka kuchnia to nie tylko bogactwo witamin i kolorów, ale świetny sposób na poprawę nastroju i pozbycie się zbędnych kilogramów po leniwej zimie.

Nadejście wiosny nie musi oznaczać radykalnej diety odchudzającej. Korzystając z dobrodziejstw natury można przygotowywać posiłki zdrowe, urozmaicone i przede wszystkim sycące. Warto trzymać się jednej, prostej zasady – im więcej barw na talerzu, tym lepiej!

Zdrowa żywnośc, Żywność funkjcjonalna, Diety

Mimo wysiłków dietetyków namawiających dziatwę szkolną  do spożywania czipsów z buraków, kampanię na rzecz  zdrowego odżywiania się przegrano. I choć dyskusja wokół tego problemu siadła, tu i tam  nadal tli się. iskierek stara  się wzniecić ogień.

Zdrowa żywnośc, Żywność funkjcjonalna, Diety

Orzechy - smaczne i zdroweOrzechy są najbardziej wartościowe ze wszystkich dostępnych przekąsek i mają wiele właściwości korzystnych dla zdrowia. Pozytywnie wpływają na pracę mózgu i kondycję skóry. Wzmacniają układ krążenia i nerwowy. Można je także traktować jako eliksir młodości - są przecież symbolem szczęścia i mądrości. W przeciwieństwie do słodkich przekąsek, które nie mają żadnych wartości odżywczych, orzechy naładowane są wartościowymi składnikami, które odżywiają każdą komórkę naszego ciała. Zamiast więc po cukry proste, które dostarczają energii na bardzo krótki czas, sięgajmy po koktajle orzechowe lub orzechy pieczone, które w oka mgnieniu postawią nas na nogi!

Zdrowa żywnośc, Żywność funkjcjonalna, Diety

Czy znacie ten schemat? Przychodzą Święta i najadamy się do syta, a od Nowego Roku – drakońska dieta i zaczynamy odchudzanie. O ile Święta to czas wyjątkowy i na pewne ustępstwa można sobie pozwolić, o tyle regularne przejadanie się może mieć poważne skutki zdrowotne. Warto poznać sposoby, które pomogą nam tego uniknąć.

Zdrowa żywnośc, Żywność funkjcjonalna, Diety

Polacy coraz większą wagę przykładają do swojego sposobu odżywiania. Dostrzegli, że to co jedzą ma bezpośredni wpływ na ich samopoczucie i zdrowie. Dlatego zdecydowanie częściej sięgają po żywność określaną jako zdrową oraz funkcjonalną. Sprawdźmy zatem, co kryje się pod nazwą żywności funkcjonalnej?

Zdrowa żywnośc, Żywność funkjcjonalna, Diety

O niepozornej roślince, znanej jako rzeżucha przypominamy sobie zazwyczaj w okresie Świąt Wielkanocnych. Wysiewamy ją wtedy w celach dekoracyjnych, by burza zielonych listków ozdobiła nasz świąteczny stół i cieszyła oko. Tymczasem rzeżuchę powinniśmy uprawiać przez cały rok i to bynajmniej nie w celach ozdobnych, ale spożywczych i zdrowotnych.

Zdrowa żywnośc, Żywność funkjcjonalna, Diety

Sól w codziennej diecieNasza sól kuchenna składa się z sodu oraz z chloru. Sód, to obok potasu, jeden z najważniejszych składników biorących udział w regulacji gospodarki wodnej naszego organizmu. Sód ją zatrzymuje, natomiast potas – wypłukuje. Nadmiar potasu może doprowadzić do odwodnienia organizmu, natomiast soli – może powodować obrzęki. Rezygnacja z soli może okazać się zatem niebezpieczna dla zdrowia, niewskazany jest jednak również jej nadmiar. Może do doprowadzić do nadciśnienia. Nasze dzienne zapotrzebowanie na sól to 5 – 7 gramów, jednak większość z nas zjada jej każdego dnia dwa razy więcej, nawet nie zdając sobie z tego sprawy.

Zdrowa żywnośc, Żywność funkjcjonalna, Diety

Od kilku lat mleko krowie budzi wśród społeczeństwa, środowisk lekarskich dosyć sporo kontrowersji. Publikowane są coraz to nowe informacje jak szkodliwy dla człowieka jest ten biały napój. Z drugiej jednak strony, w mediach panuje akcja zachęcająca do picia mleka, a niektóre szkoły podstawowe czy przedszkola dają je dzieciom. Więc komu wierzyć? Badania wskazują, że coraz większa liczba ludzi nie toleruje laktozy. Z kolei inni wskazują szkodliwy wpływ kazeiny - budulca rogów i kopyt, który potrzebny jest młodym cielętom, a znajduje się w mleku krowim.

Zdrowa żywnośc, Żywność funkjcjonalna, Diety

W ostatnich latach nastąpiło prawdziwe zalanie polskiego rynku różnymi smakołykami, produktami i potrawami egzotycznymi, wcześniej zupełnie nieznanymi. Do tych produktów można zaliczyć takie produkty jak korab, nasiona chia oraz wszelkiej maści przyprawy, głownie z kuchni azjatyckiej. Na nowo została odkryta przez Polaków także morwa biała, zarówno jej owoce jak i liście wykorzystywane są nie tylko w medycynie ludowej, ale także przez specjalistów żywienia przez wzgląd na ich wyjątkowo korzystne właściwości wpływające na organizm człowieka.

 

Zdrowa żywnośc, Żywność funkjcjonalna, Diety

Zazwyczaj wydaję się nam, że zdrowe jedzenie to drogie jedzenie. Czy aby na pewno tak jest? Przedstawiamy 10 porad i wskazówek o czym powinniśmy pamiętać aby powyższą tezę obalić. Postaramy się udowodnić, że można jeść zdrowo a tanio.

Szukaj w katalogu firm