Informacje - Gastronomia Handel, Restauracje

Zarządzanie punktem gastronomicznym można porównać do przygotowywania wieloskładnikowej potrawy. Brak nawet jednego z podstawowych komponentów sprawi, że popisowe danie okaże się kompletną klapą. O czym musisz pamiętać, jeśli chcesz prowadzić dobrze prosperującą firmę w branży gastronomicznej? Oto 4 składniki, które pozwolą Ci stworzyć wyśmienity biznes.

Dobrze przemyślane menu

Jak sądzisz, jaka będzie pierwsza myśl klienta, który po otwarciu menu zobaczy, że oferujesz „mydło i powidło”, począwszy od frytek i kebabu po pizzę, steki i owoce morza? Lepiej, żeby menu zawierało mniej pozycji, ale, aby każda z nich była dopracowana w 100%, przygotowywana na miejscu, ze świeżych i zdrowych składników.

Jeśli chcesz stworzyć miejsce przyjazne najmłodszym, pamiętaj o nich podczas konstruowania menu. A dla klientów, którzy postanowią przyjść do Ciebie ze swoimi czworonogami, miej zawsze w pogotowiu miskę wody. Dzięki temu z pewnością zaskarbisz sobie ich sympatię.

Wykwalifikowany personel i profesjonalna obsługa

Kucharze, kelnerzy, barmani, managerowie, a nawet personel sprzątający – każda osoba, którą zatrudniasz jest odpowiedzialna za budowanie wizerunku marki. Stwórz zespół, który będzie się składał z doskonale wyszkolonych fachowców i jednocześnie pasjonatów, osób aktywnie zaangażowanych w tworzenie wyjątkowego miejsca przyjaznego klientowi.

System POS

System POS to mobilne oprogramowanie ułatwiające zarządzaniem lokalem lub siecią restauracji, dzięki któremu otrzymujesz dostęp do bieżących statystyk i raportów. Tego typu naprzędzie możesz wypromować za darmo za pośrednictwem strony https://joinposter.com/pl Zarządzasz magazynem i dostawami. Aktualizujesz menu i dodajesz nowe receptury. Usprawniasz komunikację między pracownikami. Organizujesz akcje promocyjne i tworzysz programy lojalnościowe – korzystając wyłącznie z jednego urządzenia. Bez wychodzenia z domu.

Marketing w social media

Pozwól swoim klientom poczuć się współtwórcami marki. Dowiedz się, z jakich mediów społecznościowych korzystają i… bądź tam, gdzie oni – na Facebooku, Twitterze, Instagramie lub Snapchacie. Pokaż, że nie masz nic do ukrycia, włącz możliwość oceniania, komentowania i dodawania postów. Regularnie organizuj konkursy z nagrodami i wchodź w interakcje z odbiorcami. Jeśli brakuje Ci czasu na sprawną komunikację z klientami, zatrudnij profesjonalną agencję odpowiedzialną za marketing w mediach społecznościowych.

Choć w wielu miejscach coraz częściej można spotkać zabawne napisy: „Nie mamy wi-fi, porozmawiaj z osobą naprzeciwko”, dla wielu osób możliwość skorzystania z internetu podczas pobytu w restauracji jest bardzo istotna, niezależnie czy dotyczy spraw towarzyskich, czy biznesowych.